سنان نیوز

سنان نیوز

به روزترین خبرها ومطالب از روستای سنان.شهرستان فسا
سنان نیوز

سنان نیوز

به روزترین خبرها ومطالب از روستای سنان.شهرستان فسا

شب چله مبارک

آپلود عکس انشاالله بارون هم میادصبرکنیدوبه آینده امیدوارباشین

اربعین حسینی

آپلود عکس همزمان با فرا رسیدن اربعین حسینی مراسم بزرگداشت یادوخاطره شهدای سرفراز روستای سنان برگزارمیشود

شورای ورزشی سنان

منابع محلی ازبرگزاری جلسه ای جهت تعیین اعضای شورای ورزشی روستای سنان درعصرروزجمعه خبردادند درسال هشتادونه باتوجه به اعتراض واختلاف بین دوتیم وحدت وشاهدسنان شورای ورزشی روستا طی جلسه ای فوق العاده ازسوی شورای اسلامی روستا منحل شد.

ارزش مادر

http://upload.tehran98.com/upme/uploads/42c7c99f2b9ee2141.jpgتلنگــر// خواسته های یک مــــــــــــــــادر پیر: )حتماً تا آخر بخونین( عزیزم: آن زمان که مرا پیر و از کار افتاده یافتی، اگر هنگام غذا خوردن لباسهایم را کثیف کردم و یا نتوانستم لباسهایم را بپوشم اگر صحبت هایم تکراری و خسته کننده است صبور باش و درکم کن یادت بیاور وقتی کوچک بودی مجبور میشدم روزی چند بار لباسهایت را عوض کنم برای سرگرمی یا خواباندنت مجبور میشدم بارها و بارها داستانی را برایت تعریف کنم وقتی نمیخواهم به حمام بروم مرا سرزنش و شرمنده نکن وقتی بی خبر از پیشرفتها و دنیای امروز سوالاتی میکنم، با تمسخر به من ننگر وقتی برای ادای کلمات یا مطلبی حافظه ام یاری نمیکند، فرصت بده و عصبانی نشو وقتی پاهایم توان راه رفتن ندارند، دستانت را به من بده، همانگونه که تو اولین قدمهایت را کنار من برمیداشتی. زمانی که میگویم دیگر نمیخواهم زنده بمانم و میخواهم بمیرم، عصبانی نشو؛ روزی خود میفهمی از اینکه در کنارت و مزاحم تو هستم، خسته و عصبانی نشو. یاریم کن همانگونه که من یاریت کردم. کمک کن تا با نیرو و شکیبایی تو این راه را به پایان برسانم

نوسازی خانه بهداشت سنان

آغازساخت خانه بهداشت درسنان خانه بهداشت قدیمی سنان باهدف نوسازی تخریب وعملیات ساخت خانه بهداشت مدرن درسنان آغازشدگفته میشودروستاییان عزیزتااطلاع ثانوی جهت مراجعات به مرکزدرمانی جایگزین به خیابان امام حسین جنب حسینه سیدالشهدا ع روستای سنان مراجعه کنند

تنگ خمارسنان کجاست

61170638162274005934.jpgتنگه خمار سنان تنگ خمار سنان یکی از مناطق باستانی در منطقه ی شیبکوه است،این تنگ در بخش شمالی روستای سنان و بین دو کوه <<لتی و نقاره خانه>>قرار دارد. در بلندی های کوه نقاره خانه آثار بناهایی مانند دیوار،اتاق و ...دیده می شود که به نظر می رسد دارای کاربری نظامی و امنیتی بوده، علاوه بر اینها دو حلقه ی چاه در دو دامنه کوه حفر کرده اند که به چاه های تخت جمشید،شباهت بسیار دارد و برخی معتقدند که << در ادوار مهر پرستی و زرتشتیگری بقایای استخوان و اجساد مردگان در آنجا می ریخته اند>>که این گودالها و چاهها را استودانهای زردتشتی می نامیدند. در مورد دلیل نامگذاری این تنگه،مردم آن سامان می گویند چون این تنگه به خمار شاه تعلق داشته به تنگ خمار و چون در سالهای ناامنی در محل این تنگه بارها به کاروانیان حمله شده ومسافران و صاحبان اموال را به قتل رسانیده اند، به تنگ خونبار (به گویش محلی تنخه بار) نیز مشهور است. می توان افزود:کلمه <<خوار>>به معنی خورشید نیز آمده است و این واژه در اصل بیان کننده قدمت این مکان و انتساب آن به عهده مهر پرستی می باشد.در این خصوص دو احتمال وجود دارد یکی آنکه کلمه <<خوار>> به دلیل سختی تلفظ در طی زمان به <<خبار>> و <<خمار>> تبدیل شده و دوم آنکه با توجه به وجود غار بزرگ کوه نقاره خانه که مشرف به تنگه ی خمار بوده نام این محل از <<تنگ غار>> به <<تنگ خمار>> تبدیل شده است.تنگ خمارسنان ازآثارملی ایران به شمارمیرود. ارسال شده توسط آرمان ترک زاده ازسنان

ازغولهای فوتبال سنان چه خبر؟

بعدازگذشت سه سال ازتوقف انجام بازی درزمین ورزشی تیم شاهد، بالاخره مسولان این تیم نه چندان محبوب به فکرشدندوبادعوت ازتعدادی ازنوجوانان فعالیت تیم شاهد را دراین زمین ورزشی(قلعه)رونق بخشیدند. تیم تاریخی وباسابقه وحدت نیزهمچنان پرامیدمثل گذشته بامدیریت آقامیلادبه قول خودش رونالدوبه فعالیت خودادامه میدهد.

فسا لرزید

صدای انفجار دقایقی قبل شهرستان فساومناطق اطراف را به لرزه درآورد هنوزازمنبع وعلت صدای انفجار خبری منتشرنشده اما منابع محلی مرکزانفجاررا منطقه حیدرآبادفسا اعلام کرده اندازخسارت احتمالی خبری دردست نیست. احمدازفدشکویه باارسال پیامک به فارس فسا سنان گفته شی نامعلومی که دودی غلیظ ازآن بیرون می آمده را دیدم که به زمین برخورد کرد.

ارزش شاخه گل

اتوبوس با سر و صدای زیادی در حرکت بود. یکی از مسافران پیرمردی بود که دسته گل سرخ بسیار زیبایی در دست داشت. نزدیک او دختر جوانی نشسته بود که مرتب به گل های زیبای پیرمرد نگاه می کرد. به نظر می رسید از آنها خیلی خوشش آمده است. ساعتی بعد اتوبوس توقف کرد و پیرمرد باید پیاده می شد. پیرمرد بدون مقدمه چینی دسته گل را به دختر جوان داد و گفت: ” مثل این که شما گل رز دوست دارید . فکر می کنم همسرم هم موافق باشد که گل ها را به شما بدهم. به او خواهم گفت که این کا را کردم.” دختر جوان گل ها را گرفت. پیرمرد پیاده شد و اتوبوس دوباره به راه افتاد. دختر جوان که بیرون را نگاه می کرد ؛ پیرمرد را دید که وارد قبرستان کنار جاده شد. بهترین و زیباترین چیزهای دنیا را نه می توان دید و نه می توان لمس کرد ، باید در درون احساسشان کرد.

افتتاح زمین فوتبال وحدت

مسولان تیم وحدت درمراسمی باشکوه زمین فوتبال جدید این تیم را افتتاح کردند دراین مراسم تعدادکثیری ازهواداران ودوستداران تیم وحدت حضورداشتنداین زمین فوتبال باتلاش فراوان آقای میلادجوکارآماده بهره برداری شده است.